Ger man upp en vän för en sån grej??

Jag är lite förbryllad,en vän till mig har fått uppleva det bästa man kan få uppleva i livet riktig kärlek,blev glad och kände en lättnad när ja fick veta det,äntligen har denne person hittat någon toppen:)Men möttes av att ja fick ha överseende med att personen i fråga inte kommer ta ha tid för annat än just det.Jag blev förvånad slänger man bort flera års vänskap bara för att man hittat nån o dela sitt liv med?Jag rensade upp i mitt liv den dagen jag fick veta att jag väntade min dogge,men inte fan lät ja bli att bry mig mig om mina vänner dom som föll bort valde det själva då dom inte kunde acceptera att ja valde att skaffa barn så tidigt som jag gjorde.Ja behöver mina vänner oavsett om jag är singel eller har ett fast förhållande,för man ska vårda sina relationer för en dag när man behöver dom som mest så kommer dom inte finnas där för en.Va tycker ni har jag fel?Ja skulle aldrig ge upp allt för att min sambo ska få ha mig helt själv jag måste väll också få ha ett liv,min vänner betyder nåt och det är viktigt för mig ,för att ja ska fungera som en normal människa.Är lite besviken just nu är glad att ja har folk som bryr sig o som jag vet inte kommer lämna mig,vill veta vad ni tycker om de här så sägg nåt snälla?????????????

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår..

2008-10-21 @ 09:44:32
URL: http://dremas.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Jag kan inte annat än hålla med!



För en del räcker det att träffa en ny kärlek, för att de ska ge upp sina vänner. För andra blir det annorlunda när de skaffar barn och plötsligt känner att de har mer gemensamt med andra människor som har barn, än de barnlösa vänner de haft starka band med.



För mej är det sistnämnda oförståligt, kanske för att jag själv inte har några barn än, kanske för att jag värderar äkta vänskap högre.



Hur ser du själv det, du som är mamma? Tycker du att en vänskaplig relation med en annan förälder, väger mer än en äldre stark vänskap, just för att ni har barnen gemensamt?

2008-10-21 @ 11:40:36
URL: http://ninya.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Visst förstår jag hur du menar.



Jag har råkat ut för ett par vänner som blivit mamma, som jag haft väldigt bra kontakt med innan och under deras graviditet, även till en början när barnet kommit. Jag respekterar att man behöver mycket egen tid, när ett nytt mirakel förgyller livet. Däremot förstår jag inte, hur det kan vara viktigare att söka nya kontakter eller uppta kontakter med gamla eller nya vänner, enbart för att de har barn och därmed glömma de andra, i det här fallet mej, som alltid varit riktig.



Invecklat det blir att skriva såhär. Men jag är säker på att du förstår hur jag menar!



Och så som du valt, anser jag vara det rätta. Och de riktiga vännerna består, oavsett vad som händer i livet!





Stor kram

2008-10-21 @ 15:04:28
URL: http://ninya.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Tack själv gumman!



Puss & Kram

2008-10-21 @ 16:17:36
URL: http://ninya.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej, tänkte tipsa om gratis kläder.

Hur lätt som helst, genom att värva medlemmar får man presentkort på gina eller H&M hemskickade, HELT GRATIS!

och det kostar inget!

Testa :)

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=84495



Ha en bra dag! =)

2008-10-22 @ 04:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0